Facebook YouTube Vbox7 Twitter Mixcloud

Ще те продам за Ники

Милен Димитров
Преди 3 месеца

Ники е на 11 години, но в последните четири е преживял неща, които огромното мнозинство от нас никога няма да преживее. Независимо от това, той никога не е падал духом. Ники е човекът, който се забавлява по време на престоите си в болница. Който става призори два дни след тежка мозъчна операция, за да направи кафе на родителите си. Който понастоящем, въпреки че е напълно запознат с изключително сериозната ситуация, в която се намира, не унива. Напротив, ходи на училище, на църква, пътува, приготвя закуски, пише, чете, бърбори, пее и се смее, а днес храни катерички. Било като лекар, било в друго качество, Ники ще обогатява този свят, ще направи щастливи много хора и ще умножава стореното му добро. Лъчо, баща на Ники

Как да (не) направите поредното скучно благотворително събитие, когато е Важно

Да, признавате си, подминавате ги. Лицата на дечицата, които ще оцелеят, а с тях и светът на родителите им, единствено ако хора като вас помогнат. С пари, разбира се.

Преди не сте имали деца и не сте можели да си представите какво е те да са наистина болни и зависими от милостта на неподминалите ги. Сега имате деца и можете да си представите такова отчаяние още по-малко.

А освен че имате деца, имате и приятели. Безценни. И безценното дете на един от тях трябва да получи едни пари, за да го има.

Че ще внесете пари в сметката е ясно. Но не стига.

Организирате събитие. Близко до потребностите на хората, така че да не се чувстват част от клишето на даряването, особено пък през декември. Та, идеята е следната. Едни хора ще донесат едни хубави свои неща в един бар и ще купят други хубави неща от други хора, а парите ще влязат в една кутия. Измисляте ненатрапчивия, даже със забавен вътрешносемеен подтекст, слоган „Ще те продам за Ники“. Избирате датата 14.12 интуитивно, заради приликата с 14.02. От бара се съгласяват с топли думи.

Започвате да търсите ефект в интернет, тоест във фейсбук.

Оказва се, че тъй като това е първото ви фейсбук събитие, не е трябвало да пробвате първо с варианта private, защото после няма да можете да го направите публично. Не много истерично молите за помощ приятелка ПР, която заменя събитието с ново. Старото изтривате. Отдъхвате си. Започвате да каните приятелите си. Никой не ви е казал, че повече от 500 не може. Стигате до I. Толкова. Първи провал.

Започвате да шервате събитието

и пост-овете в страницата му на своята стена. Хората, които иначе с десетки (рядко стотици) пращат сърца под тъпите снимки на децата ви, сега сякаш не ви забелязват. Не сте сигурни по каква логика работи фейсбук, но пост-вате нова снимка на децата си, за да повишите популярността си, та покрай това да се забележи и събитието. Не става.

Измисляте флайъри.

Леко загадъчни, за да не дразнят с искане на пари. На тях пише само:
„FB Ще те продам за Ники
Long John Bar
14 декември 18-21.30″

Обаждате се

на една от първите фирми с подобна дейност, които виждате в гугъл. На сайта й пише, че работят безплатно за благотворителни каузи, но не искате да се възползвате от тези явно чудесни хора и не им казвате, че случаят е такъв. Те обаче проверяват какво е събитието, разглеждат и основната група – „Молитва за Ники“, отказват пари. Флайъри не може, защото има срок за одобрение от общината (откъде да знаете), но предлагат плакати. Вие – да платите. Не става.

Не става

и текстът, който сте измислили. Приятелка ви е предупреждавала, че хората няма да разберат за какво става въпрос, а Вие сте й отговорили, че именно това е идеята – да ги накарате да проверят. Да, ама в „Реклама за София“ получават обратна връзка и се оказва, че, именно, хората не разбират за какво става въпрос, даже си мислят, че е някаква шега. Допълвате плакатите с още текст. Втори провал.

Всъщност, важното е самото събитие да успее.

Има заявили, че ще отидат, има хора, които предлагат да „продадат за Ники“ наистина хубави неща. Получавате съобщения. Отговаряте на въпроси, за които не сте помислили предварително, като например дали могат да се носят вещи преди обявения час и какво ще се случи с непродадените. Организаторите на подобен базар в Костенец, откъдето са родителите на майката на Ники, подават ръка – ще вземат непродаденото. Чудите се дали там ще се намери купувач за сякаш централнософийски ценности като книгата „Портокал с часовников механизъм“ на английски, предложена от бащата на Ники.

Измисляте клипче с гласа на Ники и негови снимки. Не го правите, защото не знаете точно как, но отново има кой да помогне, тоест да свърши цялата работа.

Чакате деня преди и деня на събитието

за да залеете (умерено) фейсбук с пост-ове. Дори ако се наложи, ще пуснете в действие още снимки на децата си. Каквото трябва.

Защото трябва. Има държави, в които, за съжаление, трябва.

„ОББ“ АД
SWIFT UBBS BGSF
IBAN BG92 UBBS 80021044011930
Титуляр на сметка: Лъчезар Маринов Лазаров
Можете да се свържете с Лъчо, бащата на Ники, и на имейл lqchezar@yahoo.co.uk

Ана

Алтернативните стени на Берлин

Facebook коментари

Бинар коментари (0) :