Facebook YouTube Vbox7 Twitter Mixcloud

Как You Tube уби DJ-те

djsupermaxDJ съм от 35 години. Работил съм в чужбина и в множество радиостанции, когато те бяха голяма работа, имал съм възходи и падения.

Но сега ще ви разкажа за най-големия провал в кариерата ми. Случи се съвсем наскоро.

Съботата преди Коледа. Лъскав, известен столичен клуб, в който редовно пускат най-добрите БГ диджеи, понякога и чужди. Поканили са ме, защото в малката му зала има фирмено частно парти и се е оказало, че на дата като тази (естествено) диджеите, с които те обичайно работят, отдавна са буукнати за други партита. Не съм пускал дотогава там, препоръчан съм от приятел, защото съм свободен на въпросната дата.

Мениджърът не знае точно каква музика ще искат въпросните хора, но предполага, че ще е нещо средно между обичайните неща за клуба (хаус и черно), обичайните неща за всяка формално събрана служебна компания около 30-годишни хора (ретро във всичките му разновидности от диско до рокендрол) плюс малко или повече от актуалните в момента радио хитове. Иначе казано – всичко. Хората пък са от IT бранша – кошмар за DJ-ея.

Пускали сме много пъти за такива, знаем какво ни очаква. Не са купонджии, повечето седят по ъглите и пият. Повечето не ходят много по клубове, защото не харесват музиката там. Или по-точно ходят, защото са заможни, защото е модно и могат да си го позволят, но са интроверти и музикалните им интереси и познания са под критичния минимум. В сравнение с тях компания от 50-годишни счетоводителки, прекарали целия си живот на бюро, е като Цирк дьо Солей на стероиди…

Хората се оказват малко над 30-те (мъжете) и малко под 30-те (жените). Първите два часа ми искат да пусна някаква „фонова музика“, за да „си приказват“, „е тоя хаус е добър“. Пускам им два мои хаус микса, вторият е с по-комерсиални неща. Приемат ги добре, купонджиите между тях си тактуват, клатят глави, танцуват на място, нищо, че е по-тихо от обичайното за клуб (по тяхно желание).

Следва фирменото Коледно парти. Ако не сте присъствали на такова – късметлия сте! Обикновено се изразява в това, че някой от ръководството взема микрофона и дълго говори глупости, които никой не слуша, придружени с безкрайна фирмена викторина с глупави въпроси и още по-глупави награди, в която участват двама-трима души, докато останалите скучаят зверски и ръкопляскат. Това продължава различно, но винаги – много по-дълго от поносимото. Половин час, един час, час и половина, два… Точно седмица преди това парти отбелязах рекорд – два часа и половина „коледна игра“ на друго фирмено частно парти! Ужас… Е, тук, за щастие, продължи „само“ малко над час…

dart fader

И сега идва ред на диджея. Най-после. Представете си обаче картинката – след два часа „приказки“ и още един час „приветствия и игра с микрофона“ всички – от скука и поради липса на друга възможност – са пияни като гъз, с извинение. И ужасно нетърпеливи. А това са хора с пари и самочувствие, които смятат, че всичко се купува и всеки трябва да им е най-малкото личен роб в случай, че пожелаят нещо.

Пускам първата песен – известен купонджийски ретро хит, от тия, дето всички ги харесват. Така се прави, няма начин. И върху мен се нахвърлят около 15 човека едновременно – всеки ме дърпа, крещи в ушите ми, залива ме с чашата си и иска нещо. Общият рефрен е „каква е тая чекия бе, алооооу, къф си ти, бе, аз искам … (15 други различни неща), пускай веднага каквото ти казвам, ние тука си плащаме!!!“

Пускам няколко актуални черни хита (предимно това, да не кажа, че САМО това искат). Тук идва мениджърът на клуба, оглежда се загрижено и ми казва: „Дай им нещо по-бързо, вече са пияни, това е много бавно“. Той е абсолютно прав, проблемът е, че те само това искат – поне тези, които ми висят на главата, танцуват и ми крещят (останалите си седят по ъглите).

Опитите ми да сменя жанра или темпото (черната музика е в границите на 90-106 BPM, което е пенсионерски бавно, ако ритъмът не е „туп-са“, тоест кючек) водят до буря от недоволство. Диджеят не е изолиран по никакъв начин от публиката – тя е около и дори зад него. Всеки ме дърпа както си иска и ми дава акъл, да не кажа преки заповеди. Недоволството е по-малко само на 2-3 до болка изтъркани комерсиални хаус хита (със забележими ориенталски ладове и мелодии), но дори и тогава е в червената скала на всеки DJ. Явно аз не съм техният човек, но и очевидно не се справям добре – искат нещо, но не мога да ги открия къде са и какво, черното е само между другото…

Очевидно това последното го осъзнаваме едновременно както аз, така и те. Изведнъж към мен от всички страни се юрват пияни девойки и с цинично груб тон ми искат Гери-Никол. Дойдохме си на думата…

party

Аз не пускам Гери-Никол, Криско и подобни. Ние, DJ-те помежду си го наричаме „детска чалга“. Досега не съм срещал човек над 30, който да харесва това или поне да го смята за някакъв вид музика, пък била тя и лоша (досега…). Това е музикална помия. Чалга отвсякъде.

Работата ни обаче е да забавляваме хората, а не да ги съдим и поучаваме. Предупреден съм, че ще има и такива желания, а партито е частно. Пускам им Гери-Никол. Не очаквам нищо кой знае какво да се случи. Които си седяха, останаха да си седят, на танцуващите обаче им хареса, „мноо яко“. Проблемът беше, че след тази песен дойдоха пак вкупом и започнаха да искат да им я пусна пак, и пак, и всичко друго на Гери-Никол, и само Гери-Никол. Въпросната „певица“ има общо 4 парчета, от които аз имам 3 (и никога дотогава не съм пускал нито едно). Пуснах им и трите, после повторих първото.

После опитах да пусна нещо друго, не помня какво, но едва не ме набиха. Не можах да си миксирам следващото парче. Не знаех вече какво изобщо да пусна – хаус хитовете извън основните 2-3 не им бяха познати, ретрото ги вбесяваше, актуалните радио хитове им бяха познати, но не танцуваха на тях. Остава актуалното черно, но аз не съм спец там и ако някой ми беше казал, че основно това трябва да пускам (и нищо друго не е приемливо), щях да откажа участието изобщо. Искат ми нетанцуваеми ар ен би неща, които са минали през мен отдавна и са отишли направо в кошчето за боклук. И като кажа, че ги нямам, следва: „Ми пусни го от You Tube, бе! Интернет ли нямаш?!“

Не, не пускам от You Tube. И нямам интернет. Не пускам и от телефони, флашки, таблети и всякаква друга технологична паплач.

Трудно е да се обясни на някои хора, но DJ-ството не е просто пускане на музика (особено от You Tube) по желание. Това можете да си го правите и сами вкъщи на лаптопа от Уинамп, да не говорим за множеството други програми, които миксират сами. Нямате нужда от DJ.

Ако обаче сте професионален DJ и искате на хората пари за работата си, следва да им предложите някаква качествена услуга, отговаряща на някакви поне минимални стандарти. Професионален опит, познания, технически умения за селектиране и миксиране на музика, артистизъм, добро забавление, качествен звук, добра апаратура…

Музика може да се пуска и от лаптоп трета употреба за 300 лв. – и повечето диджейски програми ще работят на него. Обаче… (тук следват дълги технически обяснения за неща, които не подозирате, но ще ви обяснят защо някои DJ-еи не реагират както вие очаквате; ако са ви скучни, прескочете направо към края).

tehnika

Ако сте DJ и лаптопът ви е например под Уиндоус, имате проблем. Тази операционна система – за разлика от Mac OS – не е предвидена за обработка на звук и видео в реално време. Затова се получава един неприятен ефект, наречен латенция или лагване, забавяне. В леките си случаи той ви пречи например да миксирате и се получава какофония. В средните скапва качеството на звука. В тежките започват пукания, пращене, прекъсване на музиката или направо забиване и спиране на лаптопа. Сега си представете пълен клуб с 300 души и по средата на купона музиката спира… О, случвало ми се е, да.

Това се избягва по няколко начина. Първо, трябва ви допълнително специална звукова карта – на цена от 80 до 800 лв. Да, може да е по-скъпа от целия ви лаптоп. Няма DJ без такава, но това само по себе си не решава проблема. Второ, ако сте с Уиндоус, се налага да изключите един куп софтуер и хардуер, които причиняват тази гадна латенция, спирания на звука и забивания. Първото, което се налага да изключите, е точно Wi-Fi, тоест интернета – именно той причинява най-много проблеми. След това изключвате още куп нетуърк адаптери – аз например изключвам общо 5 различни дивайса на лаптопа си преди всяко участие.

Ако ви мързи, тогава просто си купувате Apple лаптоп – и цената за това вече не е в стотин, а в хиляди лева, поне двойна на Уиндоус машина със същите характеристики. И въпреки това, Мак-овете също спират и забиват, дори на най-големите световни диджеи. Няма гаранция.

Ти обаче си длъжен да направиш каквото зависи от тебе, затова спираш Wi Fi – и точка. Няма интернет, няма „изтегли“, няма „пусни от Тубата“. Излишно е да обяснявам, че с парчета от You Tube не може да се миксира, че обичайно качеството там е неприемливо лошо и т.н. Хората го слушат на телефона, таблета и компютъра си в къщи (с вградени звукови карти и слушалки-тапички за 2 лв.) и вярват, че то така ще си звучи и в клуб, където озвучаването е няколкостотин или дори няколко хиляди вата и струва десетки/стотин хиляди. Ами не – звучи ужасяващо.

И въобще, ако искаш да чуеш нещо от You Tube, със сигурност нямаш нужда от DJ. Всеки може да пуска музика в наши дни, дори 10-годишния ти син. И хората си мислят, че DJ-еят това и прави – пуска там каквото му кажат, че и пари иска за това тоя мошеник! Еми, съжалявам, ама не – не е това работата на DJ-ея.

Работата му е да ви направи купон и то добър. Той е професионалист – знае кога, какво, как да пусне. Няма лошо да му поискате някое и друго парче – даже ще го зарадвате, защото го улеснявате: като му поискате нещо конкретно, той веднага знае кои други 3 неща да ви пусне, които също ще ви харесат. 5-10 желания в рамките на едно 4-5 часово парти са приемливи. Всичко над това е кошмар – не за него, а за вас, защото ще ви съсипе купона. Може да ви е чудно, но ако вие избирате песните (до една!) за партито си, то ще е много, много по-умряло от това, което би станало, ако един професионален DJ ги избере. Дори да не пусне нито едно желано от вас парче, във втория случай ще сте много по-доволни накрая.

Ако сте дошли на парти с желанието да чуете точно 1-2 определени парчета, със сигурност сте сбъркали, колкото и да си плащате. Ако са подходящи за всички, диджеят и без това ще ви ги пусне. Ако пък не желае, то със сигурност той има много основателна причина за това. Например, че може да харесват на вас и на още 3-ма души, но да развалят партито на останалите 300. Или че не е моментът, когато всички са избухнали на дансинга, вие да му искате балада (известна като „блус“), метъл, гангста рап или някакъв друг шит.

Ако ТОЛКОВА не можете да живеете без някое парче, което диджеят не иска да ви пусне, излезте навън и си го пуснете на телефона. Какъв ви е проблемът? Или си стойте в къщи и си го въртете до скъсване по You Tube. О, ама вие искате точно това парче и точно сега, точно тук и да им направите гадното на всичките тези тук останали… еми, не, сори, не става, колкото и да плащате, включително на ръка. На диджея вече му е платено – но да забавлява всички, а не вас конкретно, в грешка сте. И работата му всъщност е да отказва точно на такива като вас. Ако това не ви харесва – стоите си вкъщи и си пускайте сами каквото искате.

Повечето хора не съобразяват всичко това – особено когато са пияни. Или особено когато наемат DJ за парти. Те вярват, че щом си плащат, значи всичко може, а пък щом това го може и дете, значи няма как да струва много, там сигурно 50-60 лв. най-много

Представете си изненадата им, когато аз им казвам, че само наемът на апаратурата, необходима, за да озвучи мястото, което са си избрали, струва поне 200-300 лв. Аз тази апаратура я нямам, аз съм клубен и парти DJ, не сватбар. Ако искат човек с апаратура, просто трябва да се обърнат към някой друг, аз работя само по клубове и в други места, в които има подходящо озвучаване. Отделно вече самият аз нося и ползвам пряко необходимата за един DJ техника (в общия случай между 500 и 5000 лв.), така че няма как едно мое парти да струва колкото бутилка добро уиски – или колкото лепене на 2-3 квадратни метра плочки в банята… Все пак съм инвестирал 35 години в тази дейност. Плащат ми не за 35-те години, а за разликата в качеството между това, което аз мога и правя – и това, което прави някой начинаещ студент с контролер за 200-300 лв. втора ръка.

cheaper

Не пускам чалга, не пускам Крисковци и дрисковци, не пускам от флашка или телефон. И това ли да обяснявам защо? ОК.

Не разбирам от чалга. Отказал съм се от този „жанр“ още навремето. Нямам нищо против да си го слушате, но ако искате нещо такова, просто не съм аз вашият човек, потърсете си друг DJ. Аз съм в друг бранш и за други хора. Същото е с Криско и Гери-Никол.

А за флашката – не е ли ясно? Има две много основателни причини да не ползвам ваша такава. Едната е, че всяка компютърна DJ система – софтуер и хардуер – става нестабилна, като включите в нея флашка или каквото и да е допълнително външно устройство. И спира или забива. Няма да рискувам да спре музиката за всички, за да ви пусна точно вашата песен, понеже не можете да живеете без нея. Сори, не – плащат ми за всички, не за вас.

Втората причина – не знам къде сте си завирали вашата флашка. Напълно нормално е да има вирус или нещо друго неприятно на нея. Не, не ми обяснявайте, че няма – ако има, най-вероятно и вие не знаете това. А второто нещо, което трябва да спрете на лаптопа си заради латенцията и сривовете в звука, ако сте DJ, е антивирусната програма. Без антивирусна съм гол като пушка – и не, няма да рискувам машината за хиляди левове, с която работя, за да си направите вие удоволствието.

Понякога и не мога – всички ми USB портове са заети, няма какво да извадиш от тях или и да има, системата спира. Друг път, ако имаш свободен порт, правиш компромис. Все някога се налага. Последният такъв компромис ми струваше 240 лв. за ремонт и изчистване на машината – повече отколкото получих за цялото си участие, в което се съгласих да ръгна в лаптопа си флашката на един учтив белгийски бизнесмен, който ме заплаши, че плащал цялото парти и той самият бил DJ някога някъде, нищо страшно нямало да ми стане от една флашка, пък иначе можело да не ми платят, ако не съм много сговорчив…

След това „кратко“ лирическо отклонение да се върнем на финала на моето катастрофално парти преди Коледа.

По едно време дойде едно младо момче и необичайно учтиво ми каза: „Извинявай, че те тормозя… срам ме е от това, което ще ти поискам, ама… колежките ме помолиха, и тях ги е срам да си признаят, но пусни им Гери-Никол пак и пак, ако можеш. Те всичките са чалгаджийки и никаква друга музика не слушат и не им е позната. Ти им пускаш някакви хитове, гледам, но те слушат само чалга радиостанции или най-много „Дъ Войс“, затова знаят само Гери-Никол. Извинявай много още веднъж.“

Ами това е. Аз мислех, че пускам на нормални хора, а се оказа, че основната маса били чалгаджии – и затова нищо друго освен Гери-Никол и няколко черни хита не им е познато. На всеки DJ му се е случвало да се окаже на неправилното място в неправилния момент – и на най-големите в света. Гадно е, много. Все пак работата ти е да веселиш хората и обикновено те са ти благодарни за това. Но този път… тежко изпитание.

Нещата ескалираха дотам, че разни пияни ми крещяха и ме обиждаха, настояваха да им пусна You Tube, те щели да си пускат сами. Бяха възмутени, груби и искрено ме мразеха. Искаше ми се да си събера нещата и да избягам колкото се може по-бързо оттук.

По някое време мениджърът на клуба се хвана за главата и тактично ми предложи: „Искаш ли да си ходиш? Ти направи 5-те часа, които ти бяха уговорени, ще ти платя.“ А тях какво ще ги правиш, попитах го аз, сочейки хората на дансинга. Той махна с ръка: „Ще им намеря някой да им пуска от You Tube от служебния лаптоп. Те друго и не искат.“ След пет минути той наистина изпрати човек, който отвори You Tube нa лаптопа на клуба и почна да им пуска оттам каквото му поискаха. Мениджърът ми плати уговорената сума (което му прави чест) – много ниска за такова парти, но се бях съгласил да направя услуга на клуба – и си тръгнах. Повече няма да стъпя там.

Съзнавам, че причината за този провал не е в клуба или в това, че аз съм лош DJ, каквито и основателни претенции да могат да се отправят към мястото или към мен. Друга е. Имаше някога един хит, с който през 1981-а стартира легендарната музикална телевизия МТВ – „Video Killed The Radiostar“ на дуета Бъгълс. В него се разказва как появата на видеото убива радиозвездите. Точно това и се случи в следващите години.

Днес нещата още повече са се променили – и говорим даже не за технологии, а за култура. МТВ отдавна не съществува като музикална телевизия, You Tube е любимият музикален плейър на всеки модерен човек, а DJ-ството (или поне пускането на музика) – преди недостъпно и скъпо изкуство за малцина – е напълно достъпно за всеки желаещ. И това поражда убеждението на мнозина, че всеки е DJ, всеки може. За какво тогава му плащаш? Ами явно за да ти пуска каквото му кажеш… за какво ли друго?!

Не, приятели. Съжалявам – това че жена ви е шофьор, не я прави Михаел Шумахер. И не се обиждайте, но понякога разликата между жена ви и Шумахер е по-малка от тази между вас и всеки по-кадърен професионален DJ с поне 5-10 години опит.

Какво следва от това? Ами следва, че DJ-ството ще бъде все по-малко професия. То вече (не) е – в последното глобално годишно допитване на специализирания сайт Digital DJ Tips за 2016 г., обявено миналия месец, над две трети от запитаните DJ-еи по света са признали, че от този занаят идват едва 10% или дори по-малко от месечните им приходи! Професионалните DJ-еи, които се изхранват само или предимно с това, са едва около 8% от всичките.

Това вероятно означава, че хонорарите на онези малцина, които са най-отгоре в тази професия, ще растат. За всички нас, останалите DJ-еи, означава, че ще срещаме все повече грубост, неразбиране и недоумение какво правим и защо – и все по-ниски хонорари, атакувани от армията аматьори, готови да пускат каквото им каже клиентът, 10-те парчета от еди коя си радиостанция или актуалните двайсетина хита от Beatport TOP 100, което тези дни предизвика възмущението и на ветеран-легенда като Карл Кокс.

На фона на всичко това даже чалгата, Гери-Никол, пълните аматьори-собственици и управители на клубове, или ниската музикална култура на клиентите са просто никакви проблеми…

Честит международен ден на DJ-я (9 март), колеги! Оцелявайте…

100 години джас

Сценична треска представя Open Source Trio

Facebook коментари

Бинар коментари (18) :

  1. Приятелю,проблема не е тубата,вярно е че досаждат с телефоните по клубове,по чалготеки,и представи си даже и на хаус парти пак ще се намери кой да ти иска нещо,но когато купонът е на ниво и всичко си върви както трябва ,това са единици с които опитният дж се справя бързо!Та както сам сте написали това е ваш личен провал,не може да приемете частно парти с вашите звездни предпочитания за пускане на музика,те са да истински дж където хората отиват да слушат тяхното творчество или микс,въпреки че в бг и тези партита умряха заради некадърници и мислещи като вас,просто и те отричаха всичко различно от тяхното разбиране,както и колегите си занимаващи се с комерс,фолк и т.н.въпреки че една голяма част от тези момчета са по добри и от вас и от тях…..мисълта ми бе че точно заради такива разбирачи като вас и клубната сцена потъна у рякъта,сега някой се по осъзнаха и има събуждане ,като цяло картинката си е чалга и пак чалга,при това обилна доза криско миско и още много други на квадрат даже,няма да сгреша че в момента бг рап продукцията е много повече от излизащият фолк но и там боза бол,така че колкото и да ви се иска чалгата няма как да се измести от основната сцена която е заела,просто такива като вас които са проспали разцвета на фолка,тоест или не сте били в бг или сте прекъснали дж – то за порядъка от 10 и на горе години,други пък и дори във бг сте се развивали в други сфери и изведнъж сте решили да се завръщате на сцената,но не виждате че вече за вам там място няма,и малкото е пренаселено и с некадърни и с кадърни момчета,а Вие се опитвате да се завърнете от миналото,опази господи от професионалисти в бг като вам,и то във всички жанрове на управлението,затова и сме на този хал цялата държава!Да да повторя проблема не е в тубата нито в скапаната Ви техника,както разбрахме и от нея не разбирате,но за мен основният Ви проблем е че Вие не сте подготвен за такъв тип мероприятия,та дори и без пускането на така наречената от вас чалга,жалко е че определяте и българската народна музика като чалга,колкото и да не Ви се иска и тя е почти неразделна част от частните партита,което за пореден път означава че Вие там място нямате,не са виновни хората на които проваляте мероприятието!Вината си е ваша и на този който Ви е препоръчал,частни партита с това което пускате и разбирате са или големи изключения или за избрани люде!И точно комерс 90-106 BPM има толкова много подходящ за такива мероприятия че бихте се изненадал даже,не говоря за фолк,което пак означава че не сте в час с музиката!!!И да пиша до сутринта едва ли ще има ефект,понеже виждам и наглите Ви коментари с васко на вашата страница,типично по български на гръб не падате,виновни са други както и колегите ви,Вие сте най добрите и най разбиращите другите са некадърници,но уви,всеки който има малко в главата си ще пресее истината,и да не се чудите защо по горе громков е с малко в ,ми защото няма още по малко,да си знае просто!!!!!!!!!!!!!Така че момци не обвинявайте други за собствената Ви некомпетентност и некадърност!!!!!

  2. Извинявам се за някои объркани букви в моя коментар – бързах малко повече..

  3. Статия пълна с глупости ! Написанo от наистина некадърен dj, който идея си няма по каква работа е отишъл на това парти. 25 год. работя по сватби и купони, но повечето фантазии от тази статия нокога не са ми се случвали. Ти си там за да се чувстват хората добре – ако не го можеш, какво търсиш зад пулта. Заради такива ТЪПАЦИ, като автора, хората после ни слагат в един кюп и ни гледат накриво. Да, идват да си поискат песен – защо не. Нека си изберат и две и три и сто – ти си там така да им ги пуснеш и да така да намериш момента, че да е удоволствие за всички. И понеже автора ще каже, че така не можело – може, но се иска години учене и работа преди това. А за компютрите, Windows и интернет – глупости, глупости…. Добре е, когато човек е неграмотрн технически, да пита знаещите, да се запише в училище и след това да пише статии. Не забива Windows, ако си с хубав компютър, който ти или някой КОЙТО РАЗБИРА го поддържа като хората. Няма проблем нито с флашки, нито с Youtube и интернет, нито с контролери, нито със звукови карти и т.н…. Така че, авторе, напиши едно извинение за измислиците дето си сътворил. А ако искаш да си DJ ( на всички ни стана ясно, че никога не си бил), ела да носиш колони известно време, после да придобиеш елементарни компютърни и по аудиотехника знания (не само да знаеш термини и чужди думички), малко музикални навици, умения за работа с много хора (често на градус) и след 5-6 години ще можеш да пишеш статии като тази…, но все още ще си далеч от добър DJ.

  4. Абе, коя е тая група Бъгълс, че не я знам?

  5. Комерсиалното пускане е много далече от пускането в клуб, в бар, или на фестивал. Имам чувството, че това е бил първият комерсиален гиг на въпросния DJ. Напълно нормално е много хора да се скупчат около теб и да ти искат рикуести. Въпросът е как ще се справиш с тях (има си начини и стратегийки). Другото е, че трябва да пускаш само това, което ти искат – затова ти се плаща, ако ще и опера да е. Също така, комерсиален DJ без интернет… – еми хайде малко да влезем в час, 21-и век сме. За хардуера няма да коментирам – извинения там няма – трябва всичко да ти работи, за какво иначе ти се плаща?! И да, искат да им пускаш от интернет, така е навсякъде по света, и ако не си готов да го правиш – не се хващай на хорото. Пускал си за малка сума, правил си услуга на клуба…?! Комерсиалните гигове струват скъпо, защото се превръщаш в джукбокс, и защото се очаква да пускаш всичко, и защото трябва да се справяш с гневни посетители. Така че, вземи си поука, и ако не те кефи, просто не се хващай. Един мой приятел малко остана да го набият, защото на първия си (и засега единствен) комерсиален гиг реши да пуска музиката, която лично него си го кефи…

  6. Баси и ДЖ-я,щом тръгва да налага своя вкус,вместо да може да си настрои програмата в зависимост, какво искат хората!

  7. Ето „Поканили са ме, защото в малката му зала има фирмено частно парти и се е оказало, че на дата като тази (естествено) диджеите, с които те обичайно работят, отдавна са буукнати за други партита.“. Това обясбява всичко ;-)

  8. Егатиии мрънкянето, егати чудото. Кво правиш по халтури, оди само на „Awakenings“. да пускаш и там ше те оцЕнят, като артис’. Хем съм отишЕл за некой лев, ама и не щат да ги образовам и да се съобразяват с мене. Тупан.

  9. Да ме прощаваш, ама баш вие сте пускачи на музика и не сте никакви DJ, DJ са хората по партитата и клубовете, където не им се казва какво да пускат и хората са отишли да ги слушат заради тяхната селекция и стил. Относно Уиндоус и ИОС, пак си в супер грешка, даже сегашните епълски чикии са с хардуер на телефон, уиндоуските лаптопи са в пъти по-мощни, да не може да пуска смешнатата ти уейвка (в най добрия случай) и да няма синк :))))

  10. Братле,понеже ме заинтригува се заслушах в Greatest 90′s Euro Dance Hits
    все любими тракове от 90 те ,но знаеш ли микса ти няма развитие от 93 на сам явно,просто времена тоналности всичко ти е пълна боза,със софтуер вече по добре биха смесвали тези парчета и начинаещи дж!Просто не в чекаго а на луната да си ходил или можеш или не,а с Barbie Girl уби всичко детско мен!!

  11. Като цяло, DJ-те се делят на два основни типа – за събития и клубни. Това са два коренно различни типа на работа. От там идва и проблема…..
    Едно фирмено парти, рожден ден или каквото и да било изисква определени умения и комуникация с аудиторията. Именно тук е силата на DJ-те за събития (или т.н. сватбари).Тук не са необходими умения за миксиране, въпреки че е добре да имаш базови такива. Качеството на звука е важно, но е по-важно да държиш хората в настроение. След напредването с напитките едва ли на някой му прави особено впечатление качеството на звука. Едва ли голяма част от аудиторията се явяват завършени хайфисти. Относно стила на музика – елементарно е в предварителния разговор преди партито да събереш базова информация относно желаните стилове музика, хората, каква е компанията, която те е наела (не очаквай примерно на парти на строителна или транспортна фирма да им пускаш основно поп, рок, евъргрийни)
    Клубните DJ-и са друг тип – те миксират, живеят вътре в музиката, създават собствена музика, имат своите разбирания и са безкомпрописни към качеството. При тях обаче липсва гъвкавостта и умението за комуникация с хора, които си нямат хал хабер от музика.
    В крайна сметка всеки трябва да си разбира от работата. Хората са отишли да се забавляват и не е нужно да се гледа на тях от висотата на върховната музикална компетентност.

  12. NESH той Васко не се оплаква, просто един пенсиониран дж споделя статията на друг такъв от същото село,хора огледайте се ,замислете си вашето време е минало,освен да се излагате с некомпетентни статии друго едва ли!

  13. Не търси грешката в другите, когато ти си човека водещия партито. На частно парти се пуска каквото пожелаят хората. От теб зависи да намериш правилния момент, да пуснеш няколко бързи парчета и после няколко бавни. Имаш нужда от хубав нов компютър – проблема не е в операционната система или мрежовите протоколи. Интернет е бъдещото и в него има достатъчно съдържание с високо качество.

  14. Много добра статия…! Само искам да отговоря на Джорджи И другия коментирал псевдо Дж ,не сте и чували за ВАСКО ГРОМОВ,нали!.Той не се оплаква,и едва ли би се оплакал!

  15. Голям мармалад тука настана.Аз ,да ви кажа лупкам всичко ,само да ми се плаща….па от чалгата съм най -доволен….щото парсата там е най-голяма.Няма лошо..и аз съм в занаята 25 години и съм започнал кога Митьо пайнера,чоплеше семки и си играеше на пясъка…нямаше още идея още да създава тази империя наречена Пайнер студио.Случвало ми се е в чалга клуб да пусна друго освен чалга и веднага се претърча една мома и ми дава 50 кинта дето съм сменил музиката,те тука си задавам въпроса…дошла в чалга клуб да се весели,а не слуша чалга?Ама си я щипнах 50 кинта и след 2 песни преминах на чалга….щото се съобразявам със аудиторията,а не с нейните 50 кинта.Айде сега към автора ….тук не е важно да плюеш музиката,аранимента или текстописеца….тук целта е какво можеш и как да го направиш….нищо че си 100 години в оркестъра.Чудя се на теб….банкет,свадба или парти….тук трябва да си готов за всичко….

  16. Поредният пример за некадърност!!!Едно от правилата за успех е никога не се захващай с работа която не е за теб или не разбираш,но типично по Български ние всичко знаем и всичко можем,и резултата е на лице!
    По цял свят както и в бг за различните мероприятия си има различни типове дж,не може да приемеш ангажимент,при това явно за солиден хонорар без да си наясно с материята за тези мероприятия,да всички искате да пускате хаус и черно само но уви,пропускате факта че живеете в България,и неподготвените за такова мероприятие ще ревете точно по този начин,просто всяка жаба трябва да си знае гьола!!!Също така пропускате още един важен фактор,че с некомпетентността си за такъв вид мероприятие освен че се излагате,проваляте и събитието на тези хора или фирма!!!Също така явно вече сте човек на възраст и щом не се вписвате в клубната среда,тоест нямате ангажименти в клубове където се пуска музика от която Вие разбирате,и както разбрахме от статията за парти дж не ставате,просто е време да осъзнаете че с това не може да си изкарвате хляба!Радвайте се че ви е платено за услугата,ако провалите мероприятие на моята фирма не бих Ви платил хонорара!!!

  17. Като нямаш сърце и дупе пускай в сладкарница . Стига си ревал ставаш смешен .25 г съм на сцена и никога няма да напиша тези глупости . Да си станал докер или хамалин .Излагаш се.

  18. Да се оплакваш публично, че хората не ти харесват музиката и че лаптопа ти забива си е чиста излагация… Да правиш частно парти и да кажеш „аз това не пускам” и да се правиш на голямата работа „аз пускам само по клубове, не съм сватбар”… Като не искаш да ти поръчват, пускай само хаус на наркоманите, поне квото и да им пуснеш им харесва щото не знаят къде се намират. Всеки има кофти дни и недоволни клиенти, колега, не се излагай да се оплакваш публично от собствения си непрофесионализъм ;)