OXNARD или как мечтите се сбъдват

07/12/2018

Anderson .Paak е едно от най-свежите явления, с които световната музикална сцена ни е дарила.

Автентичен глас, истински лирики, чудесен барабанист и състояние, в което би искал по-често да изпадаш. След появата на парчето “Suede” през 2015, кариерата на .Paak се изстреля по-успешно от повечето програми на “Спейс Екс” именно, защото стигна до ушите на Dr. Dre. Добрият доктор се влюбва в “болката в гласа”, която открива и включва нашето момче в цели пет трака от последния си албум и саундтрак към едноименния филм “Compton”. За Anderson .Paak следват албумите “Malibu” и “Yes Lawd”, номинация за грами, няколко световни турнета и един тон колаборации с феноменални артисти.

Резултат с изображение за anderson paakThrough the 60th GRAMMY Awards, presented in 2018.

 

“Malibu” се запечата толкова дълбоко в мен, че три години по-късно със сигурност бих го наредил до “Voodoo” на D’angelo, “Mama’s gun” на Erykah Badu и “Game Theory” на The Roots. Година по-късно дуото му с Knxwledge – NxWorries издаде “Yes Lawd”, проектът, който откри .Paak за света. Този албум бе издаден от лейбъл, който ни е дал J Dilla, Madlib, Aloe Black и много други, а именно – Stones Throw Records. След всичко това не съм очаквал, че Brandon Paak Anderson ще направи нещо по-добро. Летвата се вдигна толкова високо, че птиците понякога не я виждат и се блъскат в нея. Ако последните три години от живота ми имат саундрак със сигурност ще слушаме  “Malibu” & “Yes Lawd” в 60% от времето.

Успехът е сериозен наркотик и изглежда, че този господин не може да се откачи от него, защото покрай всичките турнета, награди и деца, Anderson .Paak е готвил нов албум. “OXNARD” се появи на 16ти ноември под слогана “Same man, different car”. Ко-продуциран, смесен и издаден от “Aftermath Entertainment”, което означава Dr. Dre. Албумът съдържа 14 песни на обща стойност 56 минути, носи името на родното място на .Paak и ще бъде последен от “плажната” серия (Venice, Malibu, Oxnard). Пускам го за четвърти път.

1. The Chase (ft. Kadhja Bonet) – разкошен звук, перфектно начало и страхотно откритие в лицето на Kadhja Bonet. Парчето е продуцирано от Anderson .Paak & Jhair Lazo, музиката е на Anderson, Jairus Mozee и Kadhja Bonet. Пускам си последната минута за 7ми път. Толкова “soulful” и истинско, че енергията стига за съвсем отделен трак.

 

2. Headlow (ft. Norelle) – Лос Анджелис… автентичен вайб от интрото до аутрото. Продуцирано е от Jose Rios, King Michael Coy & Ron Avant. Rios и Avant са част от The Free Nationals (бандата на .Paak) и съм сигурен, че изпълнението на живо ще бъде пълно омагьосване. Музиката е на Michael Redict, Anderson, Ron Avant, Jose Rios и Kadhja Bonet.

 

3. Tints (ft. Kendrick Lamar) – първи сингъл от албума, който се появи на 4ти октомври и е дефиниция за скъпо и разкош. Качество на звука, което мога да сравня с Michael Jackson. Отдавна чакана колаборация с Kendrick Lamar, който е един от най-важните артисти на поколението ни. Куплетът му е на последно място в любимите ми негови, но продукцията е толкова добра, че  това няма значение. Била е поверена в ръцете на Anderson .Paak и Om’Mas Keith, който е правил Erykah Badu, John Legend, Jay-Z, Frank Ocean и печели грами за Best Urban Contemporary Album с Channel Orange.

 

4. Who R U? – втори сингъл от албума, който се появи часове преди премиерата на “OXNARD”. Тук липсва “soulful” елемента, с който .Paak ме печели всеки път, но е задължителното тарикатско парче, което всяко верно на традициите MC трябва да извади от ръкавите си, за да покаже превъзходство. Продуцирано от Dr. Dre & Mell. Композиторите са Sylvester Jordan, Dwayne Abernathy Jr., Andre Young, Melvin Henderson, Andre Brissett и Brandon Anderson.

 

5. 6 Summers – искаше ми се да го скипна, но стигнах до втората минута и… чудеса. Текстът беше превозното средство, с което преминах през този лууп от два такта, който се въртеше до втората минута, но си заслужаваше всяка секунда. Още трийсет секунди и стигаме до бийтове, заради които си струва да живееш. Продукция от Anderson .Paak, Mell и музика на Melvin Henderson, Tia Myrie, Brandon Anderson и Jason Pounds. Благодаря.

 

6. Saviers Road – 9th Wonder от първото барабанче. Така звучи класиката. 9th Wonder е правил бийтове за Erykah Badu, Jay-Z, Kendrick Lamar и кой ли не. “Malibu” имаше 2 негови бийта и e очевидно, че двамата с .Paak са рецепта за добро прекарване и си отиват, както хубаво момиче и усмивка. Продължаваме в търсене на новите изненади.

 

7. Smile/Petty – два бийта в един трак? Да, моля. Smile има бас линия, която звучи като да върви  по-назад от миналото. Изключителен “lay back”, който те води към Petty. Смяната на настроението, както в 6 summers е трик, който винаги ми носи сладко-носталгичен спомен от MTV времената и клиповете, които поемаха остър завой без никой да подозира. Продукцията е на King Michael Coy & Callum and Kiefer. Композитори – Matthew Merisola, Keifer Shackleford и Brandon Anderson.

 

8. Mansa Musa (ft. Dr. Dre & Cocoa Sarai) – Dre знае как се прави музика, която звучи добре дори като е максимално усилена. Когато се говори за израстване с музиката на Dr. Dre е добре да използваш сегашно време. Човекът не се спира. Признавам, че не ме грабва, както ми се иска но Mell, Dr. Dre, Tia Myrie, Sylvester Jordan, Brandon Anderson, Andre Brissett, E.Mercer, Melvin Henderson, Andre Young, Y. Koffi и Dwayne Abernathy Jr. са свършили много добра работа по този трак.

 

9. Brother’s Keeper (ft. Pusha T) – първи акорд на китарата и вече знам, че тук ще сме сериозни. Преди известно време четох едно интервю на Anderson, където казваше, че Pusha Т е един от любимите му рапъри. Текст, душа, характер. Нищо не ми липсва. Brother’s Keeper е в моя топ 2 за сега. Продукцията е на Anderson.

 

10. Anywhere (ft. The Last Artful, Dodgr & Snoop Dogg) – когато имаш възможност да направиш мечтан албум, каниш Snoop Dogg. Типипчно настроение от западния бряг за тези от нас, които обичат да клатят глави в умерено темпо. Музиката е на Cordel Broadus, Peter Hernandez, Reagan James, Alana Chenevert, Brandon Anderson и Jason Pounds. Вярвам, че израствайки с G-Funk културата и работейки с Dr. Dre, човек не би се чувствал пълен ако няма Snoop наоколо.

 

11. Trippy (ft. J.Cole) – определено е мойто парче. Тракът е продуциран от Chris Dave, който е любим барабанист на .Paak и продължава традициите на J Dilla с пълна сила. Пожелавам си всички барабани да звучат по точно този начин. Колаборацията с J. Cole, определено ще доведе много нови слушатели за Anderson. Музиката е на Cole, Chris Dave, Curt Chamers, Cleo Sample & Brandon Anderson.

 

12. Cheers (ft. Q-tip) – Q-Tip е една от причините заради, които се влюбих в хип-хопа, а именно A Tribe Called Quest. Anderson .Paak, беше един от гостите в последния албум, който легендарната банда пусна на 11ти ноември 2016-та. Cheers е разкошно продуцирано от Focus, Q-Tip & Dr. Dre, което е по-силно обединение от НАТО. Трака, прогресира през всичките си 5 минути и 35 секунди. Музиката е на Jonathan Davis, Andre Young, Andre Brissett, Brandon Anderson & Sly Jordan. Тази песен затваря една страница, за да последват два бонус трака в типичен Dre стил.

 

13. Sweet Chick (ft. BJ The Chicago Kid) – BJ The Chicago Kid става неразделна част от по-баровските албуми през последните години. Дете на Чикаго и двама хорови диригенти, BJ допринася с великолепно вокално изпълнение и разпръсква диаманти през целия аранжимент. Радвам се, че го слушаме във все повече продукции. Музиката е на Bryan James Sledge, Melvin Henderson, Brandon Anderson, Sly Jordan, Tia Myrie и продукция от Mell.

 

14. Left To Right – силно влияние от Busta Rhymes, който е записал допълнителни вокали тук. Втората песен, която ми е странно, че срещам в този албум. Някак си ми е трудно да приема .Paak в тази “Замунда банана бенд” обстановка. Продуцирано от Jason Pounds, Mell & Dr. Dre. Музиката е на Trevor Smith Jr., Andre Young, Brandon Paak Anderson, Melvin Henderson, Jason Pounds, Sylvester Jordan и Tia Myrie.

 

“OXNARD” определено е албум, който всяко хлапе, израснало през 90те иска да направи. Dr. Dre, Q-Tip, Kendrick, 9th Wonder, Snoop Dogg са абсолютни легенди, които са изградили голяма част от пътя, по който Anderson .Paak върви. Само времето може да покаже дали “Oxnard” ще стане част от живота ни, но със сигурност голяма част от съдържанието му ще гърми по клубове, фестивали и арени. Благодарен съм, че такава музика се прави и нямам търпение за още Anderson .Paak.

 

Автор: Божидар Василев – Trombobby

 

 

Bo Riana

от

публикувано на: 07/12/2018

БНР© 2018 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Дуенде
  • Пънк и Джаз
  • Класика
  • БГ Естрада
  • Фолклор
В момента:
Следва: