Facebook YouTube Vbox7 Twitter Mixcloud

Музикален канал Класика

Classic

Класик – нещо трайно, стойностно, с вечна красота. Може да бъде прилагателно или съществително.

Идеята е да съберем спечелилите признанието на ценителите образци от няколко музикални жанра в класическата музика – симфонична, оперна, оперета, мюзикъл и джаз. Идеята е и да разширим територията, защото в последно време никой не „обработва“ само своята градина. Присъщото на човека любопитство подтиква музикантите да надникнат и в съседното поле, за да почерпят идеи, интонации, ритми.

Разбира се класическата музика ще бъде основата на стрийма Класика. Основата му ще съдържа ценни записи, запазени във фонотеката на БНР и най-важното – продуцирани от БНР. Години наред БНР бе единствената медия, която осъществяваше студийни и документални записи на всички големи и по-малки фестивали у нас. В Първо студио направиха първите си записи български музиканти, които след това станаха световни звезди. В България още от началото на 20 в. и до днес, само БНР може да си позволи да запише нова творба или изпълнител със симфоничен оркестър. Съхранените записи вече ще могат да бъдат чути в целия им блясък в интернет пространството. Като създател най-новият стрийм на Бинар ще разчитам на съвети и предложения. Рубриките, с които ще започна ще бъдат променяни и допълвани. Ето и началото: „Архивите на БНР“, „Фестивални записи“, „Юбилеи“, „Спонтанни инвенции“, „Най-новото“, „Оперисимо“, „Музиката на 20 и 21 век“.

Facebook коментари

Бинар коментари (17) :

  1. Благодаря Ви господин Петров. Много скоро ще можете да слушате тези записи

  2. Чудесна програма! Браво и големи благодарности. И нека да звучат само български изпълнители и българска художествена музика, защото с чуждите напоследък се прекали.
    Много бих искал да чуя два записа – Болярката Вера Шелога на Римски Корсаков със Стефка Евстатиева и Моцарт и Салиери с Павел Герджиков и Аврам Андраеве. А също и записи на прекрасния тенор Тодор Костов от Варна.

  3. НЕКА ДА ЗВУЧАТ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ ПЕВЦИ, ОРКЕСТРИ, ТЕАТРИ. БНР БЕШЕ ДОБРО ДО 90-ТЕ ГОДИНИ, СЕГА НЕ Е ТАКА ДОБРО. КЛАСИКАТА Е МАЛКО, БЪЛГАРСКИТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛИ, С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА ТЕЗИ ОТ ЧУЖБИНА, СА В НЕМИЛОСТ
    А ПРЕДИ ИМАШЕ ДОРИ СЕДМИЧНА РУБРИКА – ПЕЯТ ПЕВЦИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ОПЕРНИ ТЕАТРИ ОТ СТРАНАТА / НЕ ОТ СТОЛИЦАТА/
    КОГА ЩЕ ЧУЕМ, НАПРИМЕР, ПРЕКРАСНАТА ВАЛЯ АЛЕКСАНДРОВА ИЛИ АВРАМ АНДРЕЕВ ОТ ПЛОВДИВ, АНА АНГЕЛОВА, ТОДОР БОНЕВ ИЛИ ВИОЛЕТА ШАХАНОВА ОТ РУСЕ, МИХАИЛ ЗИДАРОВ ИЛИ ТОДОР КОСТОВ ОТ ВАРНА, НИКОЛАЙ КУТИН ИЛИ ГЕОРГИ ЕНЕВ ОТ СТАРА ЗАГОРА? НОВА СА ПРЕКРАСНИ БЪЛГАРСКИ ПЕВЦИ, СТЪЛБОВЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ МУЗИКАЛНИ ТЕАТРИ В СТРАНАТА!
    И НЕКА ПРОГРАМИТЕ ДА СА СТИЛНИ. КОГАТО СЛУШАМЕ ЕДИН АВТОР ИЛИ ШКОЛА ДА Е ЕДИН АВТОР ИЛИ ШКОЛА. ДА НЕ ЗАПОЧВАТ, НАПРИМЕР С ХЕНДЕЛ И ДА СВЪРШВАТ С ТЕОДОСИ СПАСОВ. НИКОЙ МЕЛОМАН И МУЗИКАНТ НЯМА ДА ХАРЕСА ПОДОБНО БЕЗСТИЛИЕ И ЕКЛЕКТИКА. НЕКА ВСИЧКО ДА СИ Е НА МЯСТОТО И ДА ИМА РЕД, СТИЛ, ДОБЪР ВКУС, КАКТО Е В ЕВРОПА.

    • Да наистина, нека да чуваме повече българските певци и музиканти по това хубаво ново българско радио. Чуждите ибез това звучат много и отвсякъде. Ако можех, аз бих направил българско радио само с български изпълнители, оркестри и оперни театри. Имаме богат фонд, а не звучи. Освен две три имена, които се повтарят постоянно, макар и да са големи, други почти не чуваме. И повече класика, романтика, барок. Наистина, Теодоси Спасов няма място в подобни концерти. Освен, че звучи грозно, и музиката му не се вързва от класиците.
      Радвам се, че Ви има, че сте го направили. Това е достойно за уважение! С голяма благодарност: Методи Захариев

  4. НЕКА ДА ЗВУЧАТ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРСКИТЕ ПЕВЦИ,

  5. Да, абсолютно прав е анонимният ни слушател. В записа на „Аида“ на Пловдивската опера с диригент Борислав Иванов партията на Радамес изпълнява Емил Иванова. Коригирано е и на лентите.

  6. а тсзи Бойко в Аида не е ли случайно Емил Иванов Дръзко некомпетентни редактори

  7. Благодаря на всички за хубавите отзиви.Към господин Спиров – всичко е описано, но за жалост програмата, която зарежда кое да излиза и кое не не е точна. Мисля, че скоро всичко ще се оправи. Малко повече търпение.Специално за Боряна скоро ще има и „Франческа Да Римини“ и „Тоска“ с Кабаиванска.
    Для тебя Евгений – ожидай все болгарские оперы. Мне надо немножко времени.
    Muchas gracias Juan. No sé si Usted entiende lo que está escrito, pero la música no necesita traducción.

  8. Не винаги успявах да се закача на Бинара по технически и финансови (стара техника) причини. От вчера съм на него на компютъра на работа. Как ще ви деля с „Христо Ботев“, Унител Класика и неотваряните ми дискове, и събираните от тук и там изхвърлени и почти нови плочи, не знам.

  9. Доскоро не можех да се закача за Бинара, отскоро мога и у нас, и на работа. Видях ония дни Деня на Будилниците на „Хр. Ботев“. Ми сега как ще ви деля с тях, с „Унител Класика“, с неотваряните си дискове и със събираните от тук и там почти нови плочи „сериозна“ музика и купуваните и малко просвирвани мои плочи от Бах и Онегер до Шчедрин и Георги Минчев, Яначек и Голдън Гейт, барабар с фонокартичките от „Suprafon“ и гъвкавите „пластинки“ от съветско време? Нищо, нека да има, но да има и много „потребители“. Правя и предложение: „Порги и Бес“: а) Аз имам албум гедерейски плочи с Леона Мичел, Барбара Хендрикс, Лорин Маазел – страхотия, има текста на немски, слушаш на английски; б) не зная кое изпълнение пускаха по Хрушчово време в Студио „Музика“, но сме се виждали с много приятели там; в) има и едно страхотно изпълнение, аранжировка на Хоръс Силвър, чух го по Първа програма – нямаше хоризонти тогава, само Първа и Втора, зимата на 67-68 май беше, по чехословашките събития, Антонин Новотни подаваше оставка тъкмо, ако това е ориентир някакъв. Та ако може да намерите из Нашето Радио някой от тези записи и да го завъртите няколко пъти, сигурен съм, че много хора ще се радват. В момента тече „Симфонични танци“, 1995р СО БРТ, вероятно Васил Стефанов, ама кой от нашите композитори е, не пише. Свърши и почна Виктор Третяков с Меланхоличната. Това ми е ясно, много хора сме я слушали от едно време и с наши, и с чужди по Радиото и наяве. Затова правя и предложение: ако може, добавяйте към текущите данни повече сведения, и пак ако може, обявявайте в началото и след това какво се е трансмисало, респективно какво сме акусали. Май че не може така на такова стрийм-радио като Бинар, пък и иска повече персонал. Както и да е, аз благодаря на продуцентката и на техническите колеги (аз съм бил студент и дипломант на Асен Маринов, Иван Ганчев, Славчо Маляков, Иван Вълчев, Катето Маринова и други бащи и майки на нашето Родно Радио и на Балкантон). Е, а сега благодаря за Андре Превен, очевидно и свири и дирижира, колкото трябва, петербужците от САЩ. Само че понякога пишат и кой извива карнето в началото на Рапсодията в блус (а защо „синя“ – някой ако знае кой я е нарекъл у нас така, да съобщи). Е, от вас човек не може да върши работата! Обсебвате ми личното пространство просто! Давайте, дерзайте и продължавайте!

  10. Здравейте,
    Ако наистина бих могла да предложа нещо хубаво за слушане, то нека да бъде „Франческа де Римини“ в изпълнение на Райна Кабаиванска, а след това и „Тоска“, отново с нейното участие.
    Благодаря, защото е много приятно, когато човек Ви слуша …

  11. m

  12. Люблю болгарскую классическую музыку (Георгий Атанасов, Никола Атанасов). Не могли бы вы подробнее рассказать о первой болгарской опере Емануила Манолова «Сиромахкиня». Евгений. Новосибирск.fpo@ngs.ru

  13. La música búlgara es una novedad en mi país, Bolivia. Vivo en la ciudad de Potosí y soy oyente de Radio Bulgaria desde hace mucho tiempo. Tuve la ocasión de leer sus programas relacionados al diexismo, material para los oyentes muy valioso.
    Reciban un cordial saludo.

  14. На добър час! Подобен канал е истинско национално богатство.

  15. На добър час на канал Класика

  16. Една необходима музика за всеки културтрегер! Нека не забравяме откъде тръгва музиката, без класиката нямаше да има и Битълс от 60-те….Успех на канал Класика, разнообразните тематични рубрики са наслада за ценителите на красивото, вечното и нетленното…