Дебелариум

27/03/2015

Няма да продължаваме да ви обясняваме за популярните диети. Ужасно много хора си казват, че ако спазват стриктно (или не чак толкова) хранителен режим, всичко е наред. “Защо не отслабвам?”, е най-често задаваният въпрос към диетолозите. Техният най-редовен отговор: “Не спортувате”.

Съвсем базово казано, складираните калории, които определят напълняването, са резултатът от простото уравнение “приети калории минус изразходвани калории”. Ако изразходвате повече, ще отслабвате. Ако не – сещате се. Спортът е най-нормалният отговор на логичния въпрос “Как да го постигна?”.

Коремните преси са една жестока заблуда, която подло и неопитно са ни внушили, че служи за отслабване. Можеш да си с жестоко здрави мускули в абдоминалната област и да можеш да правиш по 500 коремни преси, а отгоре да имаш един стабилен пласт мазнина. Познаваме доста хора, които са се опитвали да се преборят с това не просто с коремни преси, а с такива с тежест – грабвате си един 10- или дори 20-килограмов диск и започвате досадното упражнение. Ако сте с наднормено тегло, най-вероятно ще предизвикате иронични усмивки или дори смях у посетителите на залата с повече опит.

Упражненията за стегнат и изчистен корем съвсем не се изчерпват с нормалните коремни преси. Има повдигания на краката от лег, както и от вис. Има странични повдигания на дъмбел за косите коремни мускули. Има статични упражнения, като трябва да стоите неподвижни по 30-40 секунди в определена поза, като това натоварва по коренно различен начин пресата. Има лицеви опори с помощта на онези големи фитнес-топки. Има специфични клекове. Има извивания в кръста настрани с тежест (на-често лост). Упражненията са много и различни, като дори не е нужно да следвате конкретна програма – импровизирайте и, най-важното, сменяйте упражнейията през няколко месеца. Тялото не обича скуката.

Най-добрият начин обаче да намалим телесното си тегло са аеробните упражнения. Джогингът неслучайно е толкова популярен, но ако теглото ви наистина е много над нормата, започнете с ходене – дълго и динамично – за да не увредите глезените си. Не се опитвайте да изглеждате привлекателни – изрязаните потници и къси гащета може и да изглеждат по-добре от огромен анцуг с качулка, но именно вторият екип ще ви помогне да се поизпотите повече, а и ще ви пази от контузии. Досещате се, че при добре загряти мускули на краката (и не само) не е най-добрата идея да изстинете.

Карането на колело също е универсален трик за топене на мазнини. Тук вече е задължително да се облечете стабилно, защото дори през лятото студеният насрещен въздух не прощава. Никой не ви кара да участвате в Тур дьо Франс, а просто да карате с едно добро и постоянно темпо по няколко километра всеки ден. Според специалистите, в зависимост от нивото на подготвеност на тялото ви, между 5 и 10 км са идеални за тренировка. Казвате си, че при колоездене основно натоварвате краката, но това съвсем не е така – коремните мускули също работят здраво, особено когато краката ви са поуморени.

Добре, още нещо все пак за храненето: най-добре да не се вечеря след 19 ч. Да, фитнес-маниаците с право ще опонират, защото преди съм им е задължителен протеиновият шейк. Но въглехидратите са строго забранени след късния следобяд до края на деня. Високо протеиновото хранене, разбира се, засища повече, а и е ужасно полезно за анаболния процес (растежа на мускула). Има също специфични режими като ВМНВХ (високо мазнинно, ниско въглехидратно хранене), което пък заклеймява въглехидратите в храненето, но поощрява високия прием на мазнини.

И, да, аеробиката не е само за жени – именно динамичните тренировки, а не тези с големи тежести ще помогнат за намаляване на килограмите. Завършваме с думи на самия чичко Шварценегер: “Ключът към добрата фигура е комбинация между балансирано хранене и редовни тренировки”. Има логика.

Binar

от

публикувано на: 27/03/2015

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: