Диета срещу забравяне

09/04/2015

fish-649068_640

За поддържането на отлична памет голямо значение има и какво ядете. Полезни за нея са:

Морски и речни риби

Поне два пъти седмично на масата ви трябба да има ястие с риба. Тя съдържа не само важния за стимулиране на мозъчната дейност фосфор, но и полиненаситени мастни киселини, които заставят мозъчните клетки да се трудят пълноценно.

Плодове и зеленчуци

fruit-238057_640

АНАНАСЪТ съдържа серотонин. Това  е веществото, което се грижи за доброто ни настроение и е бариера срещу едни от най-големите врагове на добрата памет – стрес и депресия.

БАНАНИТЕ са изключително богати на Витамин В6, чийто недостиг причинява забравянето.

ГРОЗДЕТО съдържа комбинация от витамини и микроелементи, които помагат на съсредоточаването.

ГЪБИТЕ ни доставят съчетание от Витамин ВЗ и пантотеноба киселина, което ни помага да се борим с умората.

ДОМАТИТЕ И ЧЕРВЕНИТЕ ЧУШКИ са богати на манган, който е много полезен за хората, занимаващи се с умствен труд.

Макарони, ориз, картофи

С тези храни нивото на кръвната захар относително дълго се запазва високо. Когато то спадне, веднага се нарушава и концентрацията.

water-290206_640

Вода

Не забравяйте да я пиете, особено през настъпващите топли дни, когато организмът бързо губи течности. Липсата им сгъстява кръвта, а оттам се влошава и мозъчното оросяване.

Витамините

И то най-вече от група В. Те са нужни за производството на невротрансмитерите – химически куриери, които участват в  предаването на нервните импулси. Дефицитът на само един витамин от тази група може да доведе до недостиг на останалите. Резултатите са влошаване на паметта, депресивни настроения, чувство за тревожност. Недостигът на витамин В12 и фолиева киселина пък сериозно увеличава риска от болестта на Алцхаймер. След 50-ата година в организма настъпва дефицит на витамин В12, защото намалява производството на стомашните ферменти, необходими за усвояването му. Фолиевата киселина пък се грижи за еластичността на артериите и доброто мозъчно кръвообращение. Затова не е лошо да започнете приемането на витамини В-комплекс още след като навършите 40 години. Дозата можете да уточните с вашия лекар. След навършването на 60 г. тя трябва да бъде увеличена.

Избягвайте:

…животинските мазнини като кравето масло и мазта за готвене, както и богатите на тях салами, тлъсти меса, наденици. Тези храни вдигат нивото на холестерина и така увеличават риска от атеросклероза.

Binar

от

публикувано на: 09/04/2015

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: