Ива Груева и ко-миксирането на света

12/11/2015

snimka

Ива Груева рисува, после пак рисува и за финал рисува още малко. Няма как да не забележиш уникалността в образите ѝ, а (въпреки че иначе говори тихо и не много) когато става въпрос за нещо около списанието “Ко-миксер” или изобщо за изобразителното изкуство, тя се пали истински. И това ѝ личи. Затова започваме да си говорим директно, без никакви заобикалки, именно за най-вълнуващата я тема.

Рисуваше ли в училище на последните страници на тетрадките си с химикалка?

Да, в междучасията, бях отговорна относно училището и обикновено внимавах в часовете.

Извинявай, че пак за ученическите години, но какво рисуваше в часовете по изобразително изкуство и какво смятаха преподавателите ти за посоката, в която се развиваше?

В езиковата гимназия, в която учех, рисуването не се насърчаваше. Компенсирах като ходех на уроци. Молих приятелите ми да идват да позират и ги карах да стоят по няколко часа без да мърдат, за да се уча да рисувам хора.

Илюстрация в подкрепа на изграждането на велоалеи в град Панчево, Сърбия.
Илюстрация в подкрепа на изграждането на велоалеи в град Панчево, Сърбия.

Как се случиха нещата с “Ко-миксер”? Говорили сме си с Диана, но ти си в основата на това издание, а то е доста успешно и интригуващо за много и различни хора от всякакви области.

Учих анимационно кино в НБУ и там се запознах с Милена и Славена, с които заедно правим “Ко-миксер”. Идеята се появи след един проект в Италия, където се запознах с художници от балканските страни и видях подобни издания от Румъния и Сърбия. По това време в България нямаше такова списание с комикси. В първия брой авторите бяхме четирима души, нещата постепенно се развиха и в последния брой сме повече от двайсет.

Кажи, моля, защо този култов “Ко-миксер” е толкова добра амалгама? Това не е Marvel или DC Comics, а всичко се получава изключително качествено. Защо това е dream team и как работи?

Целта на “Ко-миксер” е да показва творбите на българските автори, които искат да рисуват комикси. Не налагаме определен стил, няма и цензура. Какво е качеството на изданието зависи от това какви комикси получим. За всеки брой има отворена покана за участие и зададена тема, която може да се интерпретира свободно. В България има много талантливи автори и затова списанието се получава интересно.

Част от комикса "Мляко", публикуван в брой 6 на Ко-миксер.
Част от комикса “Мляко”, публикуван в брой 6 на “Ко-миксер”.

Имаме успешен проект заедно по разказа “Мляко”, няма какво да го крием. Но как идват иначе идеите? Работиш ли редовно по чужди сценарии или пък предпочиташ ти да измисляш и историите?

Чувствам се по-уверена в рисуването, отколкото в писането и затова винаги ми е приятно да работя в екип. Радвам се, че напоследък имам този шанс. Ако аз трябва да измислям история, обикновено е кратка и с някакъв обрат на финала.

По каква история би искала да направиш комикс? Имам предвид по нещо наистина популярно, текст на голям автор или пък нещо твое?

Най-интересно за мен е да направя комикс не по известен текст, а по-скоро по нещо ново, което да изненада и мен, и читателите.

Корица на брой 4 на Ко-миксер
Корица на брой 4 на “Ко-миксер”.

И последно: кога да очакваме анонсирания цветен брой на Ко-миксер? Какво ще добавят цветовете към историите и плюс или минус ще е това според теб?

Брой 7 на “Ко-миксер” очаквайте в началото на 2016 г. Мисля, че цветовете само ще допринесат към историите в този брой, който е посветен на комикси, предназначени за деца. Надявам се, че цветните рисунки ще привлекат вниманието на децата и комиксите ще им бъдат интересни.

Binar

от

публикувано на: 12/11/2015

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: