Хармониката от Сарасате до Пиацола

05/02/2020

Майсторът на хармониката от последната формация на Пако де Лусия – Антонио Серано, е добре познат в България – преди концерта си в София с Антонио Санчес те гостуваха с малък сет и интервю в Бинар лайв. Година по-късно съдбата и композиторите от неговата родина го събраха с аржентинската пианистка Констанца Лехнер и някои от композиторите от нейната родина. Така се роди албумът им с испански и аржентински класики – тоест – от Гранадос, Сарасате и Де Фая до Пиацола.

Живото им изпълнение в студиото на RTVE е част от поредицата „Концерти на Радио 3 по 2 програма“. Още началните кадри с „Испански танц Номер 5“ на Енрике Гранадос с токчетата на Констанца върху педалите на пианото дават окраската на цялото изпълнение. Въпреки камерния си характер и минималистичните визуални решения, цялостната картина е впечатляваща. Сериозността в лицето на Лехнер и отдадеността в примижалия над „Сапатеадото“ на Сарасате Серано са достатъчно контрастна гледка.

 

 

В „Плайера“ – отново Сарасате – финалните глисанди на цигулката звучат много по-меко на хармониката на Серано. Следващият „Танц на огъня“ на Фая носи заряда на „Любовна магия“ – хармониката се усеща като оркестъра с 15 инструмента и глас от оригинала. Финалът е аржентински със световно измерение – „Обливион“ и „Либертанго“ на Пиацола.

Людмил Фотев

от

публикувано на: 05/02/2020

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: