Бродуей вкъщи: „Любовта никога не умира”

24/04/2020

И тази седмица мина неусетно. Дните започнаха да се сливат. Все повече свикваме с дома си. Леглото започва да става част от нас. И диванът също. Навън е почти пусто, а по терасите всеки ден в 21 ч. валят аплодисменти за медицинските служители. Е, този петък аплодисменти ще валят и за поредния мюзикъл, с който Андрю Лойд Уебър ще се опита да ни разсее в тези така „скучни“ времена.

 

В четвъртата поредна седмица сме, в която Уебър ни запознава, или по-скоро ни припомня едни от най-добрите си мюзикъли на YouTube канала – „The Shows Must Go On!”. Инициативата започна с Йосиф и неговото цветно наметало; мина през Исус и неговата слава на „суперзвезда”; стигна до Фантома с неговата мрачна романтичност и като че ли още не може да се измъкне от него. Защото у фантома има нещо обсесивно не само към любимата му Кристин. Той явно е обсебил и Уебър и композиторът ще ни предложи още малко от мистериозната му и завладяваща личност.

 

Тази вечер ще имаме възможността да гледаме продължението на историята от „Фантомът на операта“, а именно – „Любовта никога не умира“ („Love never dies”).

 

 

Въпреки че отначало Уебър твърди, че това не е продължение на „Фантома“, а самостоятелно произведение, по-късно заявява:

„Очевидно е, че е продължение, но не мисля, че трябва да сте гледали „Фантомът на операта“, за да разберете „Любовта никога не умира“.

 

Замислен още през далечната 1990 г., този мюзикъл вижда бял свят цели 20 години по-късно, чак през 2010 г. в Лондон. Уебър се бори с много перипетии докато пише мюзикъла – лош късмет, жестока критика, рак на простата и дори… 6-месечното му коте порода Турски ван. Не би ли трябвало пухкавите създания да имат повече уважение към създателя на мюзикъла „Котки”? Очевидно не и неговата собствена. Уебър разказва как през 2007 година котката му Ото се качила на дигиталното му пиано. Разхождайки се по него, тя някакси успяла да изтрие вече написаната музика от вградения компютър. Нужна му е била цяла година, за да възстанови по спомен написаното.

 

Кризата е премината, котката е все още жива и през 2010 г. следва премиерата в Лондон. Още същата година поради силната критика Уебър сваля представлението от сцена, за да направи някои подобрения. Сменят се творчески екипи, минава се през продукции от цял свят. След всичко това най-силно представяне правят австралийците със своя вариант от 2011 година. Критиката утихва, отзивите са добри. Правят запис на DVD от представлението в Мелбърн. Уебър дори изявява желание за Бродуей, но през декември същата година представлението слиза от сцена, поради слаб зрителски интерес. Но това е Андрю Лойд Уебър и всички трябва да дадем шанс на неговия фантом да продължи своя живот и да ни докаже, че „любовта никога не умира“. Разбира се по неговия странен, мистичен, мрачен и артистичен начин.

 

Днес от 21 ч. ще имате удоволствието да гледате именно този австралийски вариант от 2011 г., който дава нови сили на мюзикъла „Любовта никога не умира“.

 

Линк към стрийма, който започва в петък, 24 април, от 21 ч.:

 

 

За него австралийският режисьор Саймън Филипс допълва, че трябва да се гледа сякаш Фантомът и Кристин са разменили не просто целувка преди тя да избяга към своето щастие с Раул. Новият мюзикъл трябва да се гледа с идеята, че те са били по-интимни преди безследното изчезване на Фантома от Парижката опера и появяването му в Ню Йорк 10 години по-късно. Това е много важно да се има предвид, за да се проследи правилно мотивацията на персонажите в продължението. „Ако хората не повярват в това, те никога няма да схванат историята“ – казва Саймън Филипс.

 

„Любовта никога не умира“ дори влиза в британските учебници по мюзикъл по инициатива на професор Дейвид Чандлър. Служи като пример, в който продължението и оригиналът са коренно различни един от друг. Нито сюжетът, нито персонажите отговарят на оригиналната идея. Сякаш самият Фройд е вложил в психиката на новия мюзикъл своята теория за “изтласкването” като защитен механизъм. Този мюзикъл едновременно затвърждава позицията на оригиналния „Фантом” като определящ в творчеството на Уебър и в същото време сякаш целенасочено се стреми да го измести и да сложи край на сагата. Това, според Дейвид Чандлър, го превръща в най-странното продължение в историята на театъра.

 

„Любовта никога не умира“ и до ден днешен остава мюзикълът, който не успява да стъпи на Бродуей. Обсебващата магия на „Фантома“ така и не успява да пусне съзнанието на зрителите и да ги освободи за възможни интерпретации, но ако все пак искате да погледнете отвъд оригиналната история, можете да го направите още тази вечер в 21 ч. И помнете: Фантомът и Кристин са имали нещо повече от целувка. Чакаме ви.

Гергана Цанкова

от

публикувано на: 24/04/2020

БНР© 2020 Бинар. Всички права запазени.

Дуенде
  • Фънк Соул
  • Пънк Джаз
  • Детското.БНР
  • Дуенде
  • Фолклор
  • Класика
В момента:
Следва: