Аутизъм и образование

Аутизъм и образование – мисия не/възможна

Пусни

Защо родителите на деца с проблеми в развитието стават все по-активната страна? Те са част от екипа, който подпомага детето.

Защо приобщаващото образование е тяхна мисия – разказ на експерт по ранно детско развитие. 

Защо у нас няма специализирани адаптирани учебници на МОН за деца с различни дефицити?

Какво се случва с децата, когато навършат 18 години и излизат от всички видове центрове за подкрепа?

Има или няма у нас работодателски програми за заетост на младите хора с дефицит в развитието?

 

Този епизод на подкаста на БНР – „В центъра на системата“ – Аутизъм и образование. Той е продължение на темата за аутизма при децата.

 

Гост в епизода е:

🧩Проф. д-р Севджихан Еюбова – професор по психология на развитието в детска и юношеска възраст

 

Вижте и предходния ни разговор с д-р Еюбова – Има ръст на децата от аутистичния спектър

 

От разговора ще научите:

 

🧩Имаме ли концепция, алгоритъм, какъв е пътят на едно дете с аутизъм

🧩Каква информация задължително трябва да съдържа Личната амбулаторна карта на детето

🧩Положителната новина – във всеки областен град има Център за ранно детско развитие

🧩Застъпена ли е помощта на специалистите по ранно детско развитие

🧩Какво представлява т.нар. – Приложен поведенчески анализ и защо тя е най-добре работеща

🧩Защо няма учебници от МОН специално за деца с различни дефицити – аутизъм и образование

🧩Имат ли или нямат интерес издателствата да предлагат и учебници и учебни помагала за деца аутистии с други увреждания и нарушения

🧩Как би могла държавата да създаде екип специални педагози, да ги напишат тези учебници

🧩Каква е подкрепата за родителите на дете с аутизъм

🧩Ако родителите нямат възможност да подпомагат детето си лично, как общността съдейства на тези деца

🧩Какво се случва с децата аутисти след 18 години, когато то излиза от всички Центрове за подкрепа

🧩Има или няма у нас работодателски програми за заетост на тези хора

🧩Как по света се извършва социалната интеграция на хора с увреждания или дефицити

🧩Има ли успешни европроекти у нас – и за социализация, и за интеграция след 18 г. за работа

🧩Защо у нас няма практика при дете или човек с някакво страдание, да му се поставя гривна/лента, която да указва, че има проблем

 

Слушайте и тук:
Споделете
Копирайте и поставете този код в сайта си, за да го вградитe:
ПРЕГЛЕД: