Продължаваме поредицата за третото течение в джаза – в Епизод 21 на ДЖАЗ+
Из думите на Людмил Фотев:
Началото е с изпълнение на Сър Роланд Хана (пиано) с Рон Картър (контрабас) и Греди Тейт (ударни) на Концерт 21 за пиано в До Мажор на Моцарт. Записът им е 35 години след неофициалното преименоване на Концерта в „Елвира Мадиган“ по едноименния филм, в чийто саундтрак участва. Впрочем филмът носи на Пиа Дегермарк наградата за най-добра актриса на фестивала в Кан през 1967 г.
И още Моцарт в Епизод 21 на ДЖАЗ+ – със соло пианото на първия ни „кръстник“, Чик Кърия. В негова, както и във версия на МакКой Тайнър слушаме Шопен – Прелюд в Ми минор опус 28 номер 4.
Следват два албума на Виена симфони джаз проджект с Болерото на Равел като бугалу и още откъси от опери и оперети в джаз-интерпретации.
Но това далеч не е всичко като интрузия на новите музики в класиката. Ако се абстрахираме от името на Джазраух бигбенд, миналогодишният им проект по Пета симфония на Малер е на границата на… джаза с техното.
Финалът е за ценителите на фламенко-джаза с гостувалата ни и тук Естрея Моренте. Този път – в компанията на китариста Рафаел Рикени в ритмите на алегриас и гаротин.
Линк към страницата ни в сайта на програма „Христо Ботев“ може да откриете ТУК.