Анализ сочи, че при за най-тежките случаи линейките са пристигали средно са 8 минути. Най-честите проблеми са – неправилно провеждане на телекомуникационния триаж – тоест при първичното обаждане до телефон 112, след това в разпределението на пациентите по спешност и пропуски при постъпването на пациента в спешното отделение.
Предстои и мащабна проверка на повикванията, чиято цел е да анализира цялостно проблемите в системата.
Гости в епизода са:
✅ Д-р Петър Грибнев – заместник-министърът на здравеопазването с ресор болнична и спешна помощ
✅ Доц. Антон Тонев – председател на Комисията по здравеопазване
✅ Д-р Десислава Кателиева, Главен координатор на новия Експертен съвет по Спешна медицина към Министъра на здравеопазването. Председател на Националната асоциация на работещите в спешна медицинска помощ
От разговора ще научите:
✅ Какви сигнали постъпват най-често по отношение на Спешната помощ в центровете и в отделенията към лечебните заведения
✅ Какви са тенденции в тази посока
✅ Какво сочат данните от проверките на Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ за работата на спешните отделения в страната
✅ Кои са проверените спешни центрове и отделения
✅ Къде са пропуските на системата, които следва да се подобрят – кадровия дефицит, заплащане, квалификация, брой екипи, организация на работа, нормативна база