Защо родителите на деца с проблеми в развитието стават все по-активната страна? Те са част от екипа, който подпомага детето.
Защо приобщаващото образование е тяхна мисия – разказ на експерт по ранно детско развитие.
Защо у нас няма специализирани адаптирани учебници на МОН за деца с различни дефицити?
Какво се случва с децата, когато навършат 18 години и излизат от всички видове центрове за подкрепа?
Има или няма у нас работодателски програми за заетост на младите хора с дефицит в развитието?
Гост в епизода е:
🧩Проф. д-р Севджихан Еюбова – професор по психология на развитието в детска и юношеска възраст
Вижте и предходния ни разговор с д-р Еюбова – Има ръст на децата от аутистичния спектър
От разговора ще научите:
🧩Имаме ли концепция, алгоритъм, какъв е пътят на едно дете с аутизъм
🧩Каква информация задължително трябва да съдържа Личната амбулаторна карта на детето
🧩Положителната новина – във всеки областен град има Център за ранно детско развитие
🧩Застъпена ли е помощта на специалистите по ранно детско развитие
🧩Какво представлява т.нар. – Приложен поведенчески анализ и защо тя е най-добре работеща
🧩Защо няма учебници от МОН специално за деца с различни дефицити – аутизъм и образование
🧩Имат ли или нямат интерес издателствата да предлагат и учебници и учебни помагала за деца аутистии с други увреждания и нарушения
🧩Как би могла държавата да създаде екип специални педагози, да ги напишат тези учебници
🧩Каква е подкрепата за родителите на дете с аутизъм
🧩Ако родителите нямат възможност да подпомагат детето си лично, как общността съдейства на тези деца
🧩Какво се случва с децата аутисти след 18 години, когато то излиза от всички Центрове за подкрепа
🧩Има или няма у нас работодателски програми за заетост на тези хора
🧩Как по света се извършва социалната интеграция на хора с увреждания или дефицити
🧩Има ли успешни европроекти у нас – и за социализация, и за интеграция след 18 г. за работа
🧩Защо у нас няма практика при дете или човек с някакво страдание, да му се поставя гривна/лента, която да указва, че има проблем