Автор: Живко Иванов
Колата на бъдещето ще се задвижва електрически, ще бъде омрежена и „интелигентна“, ще предлага всевъзможни дигитални бордови системи за развлечение, посещението в сервизите няма да е непременно необходимо, но в България числата ясно показват, че този процес върви с по-бавна скорост.
България изостава чувствително от останалите държави в ЕС в броя на използваните електромобили. Липсата на достъпна инфраструктура от зарядни станции е сред ключовите причини за слабия интерес у нас към превозни средства, задвижвани от електричество. Автомобилната индустрия навлиза в епохата на големите промени, а причината за това са целите за намаляване на вредните емисии, отделяни в атмосферата. Иначе колата на бъдещето ще се задвижва електрически, ще бъде омрежена и „интелигентна”, ще предлага всевъзможни дигитални бордови системи за развлечение, а посещението в сервизите няма да е непременно необходимо. В България обаче числата ясно показват, че този процес върви с по-бавна скорост.
За предизвикателства и възможностите в процеса на замяна на дизелови и бензинови автомобили с електрически своите позиции споделят:
Иван Михайлов – председател на Автомобилния клъстер в България
Илия Левков – председател на Индустриален клъстер „Електромобили“
Боян Рашев – експерт по управление на околната среда
Боян Бакърджиев – пиар мениджър в „Spark Bulgaria“ – единствената в България компания, която предлага услугата наем на електромобил през мобилния телефон
Живодар Терзиев – председател на Българската петролната и газова асоциация