Green deal podcast

Коцентрични училищни градинки „посаждат“ зелени идеи у децата – еп 33

Пусни
Автор: Елена Каркаланова
Ще чуете как се „ражда“ една ароматна градинка – Сияна, Йоана, Благовеста и Димана от 2-ж клас на 81-во иновативно училище „Виктор Юго“ в София обясняват, че в почвата не трябва да има големи буци пръст, ако искат да посадят дъхави билки и цветя.
✅ „Трудейки се в градинката, децата се учат да работят заедно с природата и за природата, изучавайки и прилагайки принципите за устойчиво развитие на екосистемите – обяснява началният учител Силвия Марушкина. – За да придобие природата личностен смисъл за детето, то трябва да пристъпи към нея с радост и интерес. А участието на детето в процеса на засаждане и отглеждане на растенията, добиването на реколта и доставянето й до дома всъщност оформят неговата ценностна система и изграждат стремеж към природосъобразен начин на живот.
✅ Освен чисто практически умения за природосъобразен живот тези „растящи класни стаи“ създават дълбока връзка между детето и природата – обяснява Мария Димитрова от портала на вкусните образователни градинки (https://gradinka.zaedno.net/). И въпреки че градинките са нещо малко (не повече от 50-100 кв.м. в двора на образователната институция), през тях се случва нещо много важно, което дава надежда, че расте поколение, което не само ще има уменията да живее устойчиво, но ще се отнася с любов и грижа към света около нас.

 

Споделете
Открийте ни и в: